Informació sobre la covid-19 en la Facultat de Filosofia i Lletres

- Informació sobre novetats, mesures i actuacions empreses per la Universitat d'Alacant.

- Contacte en casos sospitosos o confirmats

- Com acreditar la condició d'alumnat, professorat o PAS?

- Comunicat sobre inici del curs i nota aclaridora

- Recomanació de bon ús i pràctica de l'aula virtual

- Recomanacions preventives -ABC- per a la realització d'exàmens presencials en la UA durant la pandèmia de COVID-19

- Adaptació de les proves d'avaluació (convocatòria C2) a les noves mesures decretades per la GV

- Espais disponibles per a seguiments de classes en línia

- Sales d'aïllament Covid-19

- FAQS curs 2020-21

• Contacte en casos sospitosos o confirmats

La comunicació per a casos sospitosos o confirmats pot establir-se tant per via telefònica 965 90 9600 com a través del correu electrònic: prevencion.covid@ua.es

Referent Covid-19 de la Facultat: Amelia Peral amelia.peral@ua.es

• Com acreditar la condició d'alumnat, professorat o PAS?

L'alumnat que necessite acreditar la seua matrícula en la UA pot sol·licitar-lo a través d'UAcloud > eAdministración > tràmits acadèmics > certificat de matrícula. És un tràmit gratuït i immediat.

Per al personal de la UA (professorat o PAS) que necessite acreditar la seua condició per a desplaçar-se a la UA: UAcloud > Expedient personal > Dades personals > Administratius.

• Recomanació de bon ús i pràctica de l'aula virtual

En col·laboració entre la Delegació d'Estudiants i l'Equip decanal de la Facultat de Filosofia i Lletres es proposa la següent:

RECOMANACIÓ DE BON ÚS I PRÀCTICA DE L'AULA VIRTUAL

Per al professorat:

1. Evite, si és possible, l'ús de la pantalla compartida, ja que satura la xarxa i pot provocar la caiguda de la xarxa en la UA. L'alternativa és convertir els arxius a PDF i utilitzar l'eina pujar una presentació. El resultat és millor, ja que l'Aula Virtual és més manejable, en cas de no disposar de dues pantalles i saturem menys la xarxa. Compartir pantalla, s'ha de realitzar únicament en cas de tenir una presentació que perda elements visuals en realitzar la conversió a PDF.

2. En cas de tenir un nombre elevat de cambres obertes, per part de l'alumnat, es recomana utilitzar la funció de bloqueig de webcam, per a evitar que els alumnes/as reben un nombre elevat d'imatges en el seu ordinador i es puga saturar la connexió a internet de l'alumnat a la seua casa. Hem de ser conscients de la bretxa digital. Una part del nostre alumnat comparteix la connexió wifi amb altres membres del nucli familiar i a més poden tenir una connexió a internet molt baixa. Una saturació d'imatges els podria provocar una caiguda de la xarxa i no poder seguir la classe.

Per a l'alumnat:

1.- Recomanem que una part de l'alumnat òbriga la seua cambra. Entorn d'un 30-40% seria una xifra raonable. En cas de tenir una elevada xifra d'alumnes amb la cambra oberta, el professor/a habilitaria la funció bloquege de webcams i evitaria una saturació d'imatges en els ordinadors de l'alumnat.

En la docència, la interacció docent-discent és fonamental per a un millor exercici de l'activitat docent. Amb totes les cambres desconnectades no hi ha interacció.

2.- No deixes de connectar la cambra, excepte problema tècnic, en realitzar una pregunta o una intervenció en classe, per exemple, en el context d'un debat.

Després de l'anunci del Govern de la Generalitat Valenciana (DOGV de 20 de gener de 2021) de noves mesures excepcionals enfront de la Covid-19, i seguint les instruccions de la Conselleria amb competència en universitats, des d'aquest Rectorat indiquem que no podrà haver-hi cap prova d'avaluació presencial que es prolongue més enllà de les 19.00 hores. Per a aquelles proves que no puguen ajustar-se a aquest horari, s'haurà d'optar pel sistema d'avaluació previst en la guia docent que no comporte presencialitat.

Igualment, es recorda al professorat la possibilitat de fer ús del sistema d'avaluació adaptat a la Covid-19, que ha sigut aprovat i ratificat pels òrgans competents. En cas d'avaluació presencial, la Universitat garanteix la disponibilitat d'aules que asseguren el distanciament necessari i l'aforament dictats per les autoritats sanitàries. Hauran de tenir-se en compte les Recomanacions preventives per a la realització d'exàmens presencials elaborades pel Servei de Prevenció