Recomanació de bon ús i pràctica de l'aula virtual

En col·laboració entre la Delegació d'Estudiants i l'Equip deganal de la Facultat de Filosofia i Lletres es proposa la següent:

RECOMANACIÓ DE BON ÚS I PRÀCTICA DE L'AULA VIRTUAL

Per al professorat:

1. Eviteu, si és possible, l'ús de la pantalla compartida, ja que satura la xarxa i pot provocar la caiguda de la xarxa en la UA. L'alternativa és convertir els arxius a PDF i utilitzar l'eina pujar una presentació. El resultat és millor, ja que l'Aula Virtual és més manejable, en cas de no disposar de dues pantalles i saturem menys la xarxa.  Compartir pantalla, s'ha de fer únicament en cas de tenir una presentació que perda elements visuals quan es fa la conversió a PDF.

2. En cas de tenir un nombre elevat de càmeres obertes, per part de l'alumnat, es recomana utilitzar la funció de bloqueig de webcam, per a evitar que els/les alumnes reben un nombre elevat d'imatges en el seu ordinador i es puga saturar la connexió a internet de l'alumnat a la seua casa. Hem de ser conscients de la bretxa digital. Una part del nostre alumnat comparteix la connexió wifi amb altres membres del nucli familiar i a més poden tenir una connexió a internet molt baixa. Una saturació d'imatges els podria provocar una caiguda de la xarxa i no poder seguir la classe.

Per a l'alumnat:

1.- Recomanem que una part de l'alumnat òbriga la seua càmera. Entorn d'un 30-40% seria una xifra raonable. En cas de tenir una elevada xifra d'alumnes amb la càmera oberta, el professor/a habilitaria la funció bloqueig de webcams i evitaria una saturació d'imatges en els ordinadors de l'alumnat.

En la docència, la interacció docent-discent és fonamental per a un millor exercici de l'activitat docent. Amb totes les càmeres desconnectades no hi ha interacció.

2.- No deixeu de connectar la càmera, excepte per problema tècnic, quan es fa una pregunta o una intervenció en classe, per exemple, en el context d'un debat.