Dia Internacional de les Dones

• (Veure programació)

Recerca en Femení I - Edició 2013

Setmana del 8 de març en Lletres

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona durant la setmana que ve es desenvoluparan les jornades de la "Setmana del 8 de març en Lletres" (Veure programació)

Tot l'alumnat que acudisca a aquestes jornades rebrà un justificant d'assistència i, aquelles persones que vulguen presentar les seues recerques sobre dones, tant de Treballs de finalització de Màster com dels seus projectes de Tesi Doctoral, en la jornada del dimarts a la vesprada, també obtindran un certificat de participació.

Recordant la "Setmana del 8 de març en Lletres"

Albúm de fotos

Àlbum de fotos de la Setmana del 8 de març en Lletres

Dijous 7 de març: Clausurant la Setmana del 8 de març en Lletres

Clausurant la Setmana del 8 de març en Lletres

27/03/2013

Dimecres 6 de març: FEMINARIO Eines de cerca d'informació per a estudis de gènere

En el segon feminario de la Setmana, comptem amb la participació d'Ana Rosa Candela Hidalgo, directora del PuntBIU de la Biblioteca de la Universitat d'Alacant. Gràcies a aquest taller, vam aprendre quins són els indicadors més importants per a avaluar la qualitat de les revistes -com els índexs d'impacte- i com accedir als diferents recursos d'informació a l'hora d'abordar estudis de gènere: cerca en base de dades o catàlegs, recursos electrònics%u2026

Dimarts 5 de març: Investigant en femení

Durant la jornada vespertina gaudim de la posada en comú de moltes de les recerques que sobre dones, de gènere o feministes s'estan duent a terme en la nostra Facultat. Després de la lectura dels resums dels treballs, per part d'un lector d'excepció, Jorge Olcina Cantos, es va produir un animat debat entre el públic assistent a l'acte.

Si vols conèixer aquestes recerques, PUNXA ACÍ!

25/03/2013

Dimarts 5 de març: presentació de llibres sobre dones

El matí del dimarts 5 vam tenir l'oportunitat de conèixer aquells llibres que sobre dones i estudis de gènere i feministes s'havien publicat amb la participació de professorat de la nostra Facultat durant el període 2010-2012.

Si vols saber què publicacions van ser les que es van presentar, PUNXA ACÍ!

04/03/2013

Dilluns 4 de març: Primer feminario "Gènere i recerca en la UA"

El primer feminario de la Setmana del 8 de març en Lletres va estar a càrrec de l'actual Directora del Centre d'Estudis sobre la Dona de la Universitat d'Alacant, Nieves Montesinos Sánchez. En aquest taller vam poder descobrir l'ampli ventall d'estudis de gènere i feministes que es realitzen vinculats al CEM, les ajudes que ofereixen per a aquelles recerques relacionades amb les dones, les publicacions que realitza el Centre (RevistaFeminismo/s, ColecciónLilith i ColecciónLilith Jove) i els diferents projectes que coordinen, especialment, el projecte %u201CFent Història. Gènere i Transició%u201D.

04/03/2013

Dilluns 4 de març: Inauguració

La Setmana del 8 de març en Lletres va ser inaugurada el dia 4 de març i comptem amb la presència del Degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, Jorge Olcina Cantos, la Vicedegana d'Alumnat, Polítiques d'Igualtat i Espais, Inmaculada Fernández Arrillaga, la Secretària de l'equip decanal Isabel Díaz Sánchez i la Delegada del Rector per a Polítiques d'Igualtat Mª José Rodríguez Jaume.