Facultat de Filosofia i Lletres - Notícies publicades en Març, 2015

2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021
Notícies publicades en Març, 2015
  • Dilluns, 23
  • logo FFL

EL CLAUSTRE DE FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT EN DEFENSA D'UNA UNIVERSITAT PÚBLICA DE QUALITAT

El Claustre de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat d'Alacant, en la seua sessió d'aquest 23 de març, ha acordat per unanimitat manifestar que el que expressa el RD 43/2015, de 2 febrer, que modifica el RD 1393/2007, no suposa la convergència del nostre catàleg de titulacions en l'Espai Europeu d'Educació Superior; declarar amb rotunditat que el RD 43/2015 constitueix, en la pràctica, la reducció dels graus universitaris no regulats; insistir que la citada reducció a 180 ECTS (4-1) es realitza sense una definició pausada de quin model de titulacions universitàries ha de tenir el nostre sistema. En conseqüència, del que s’ha referit anteriorment, el Claustre fa notar que es produeix un encariment dels costos de formació universitària per part de les famílies, la qual cosa suposarà truncar la carrera universitària d'un alt percentatge d’estudiants i una retallada significativa de les plantilles universitàries. En aquest sentit, el Claustre desitja fer constar la repercussió negativa que tindrà aquesta retallada en el desenvolupament de la investigació. Amb la mateixa unanimitat, el Claustre denuncia que les titulacions de la Facultat de Filosofia i Lletres no són creditores dels qualificatius que desgraciadament se'ls apliquen en els mitjans de comunicació i que contribueixen a generar mala imatge sobre els nostres estudis. A la vista de tot l'anterior, el Claustre expressa la necessitat d'un pacte d'Estat que tendisca a una educació pública, universal, gratuïta i de qualitat, i sol·licita que no s'aplique el RD 43/2015 sota cap supòsit, mentre no s'arribe a un acord general sobre quin sistema universitari es desitja implantar, quin model de finançament el sostindrà i la relació que mantindran amb tot l’anterior la docència i la investigació. Per aquestes raons se sol·licita així mateix que el Consell d'Universitats no procedisca a la verificació de cap títol de grau de 180 crèdits mentre que no s’aclarisquen aqueixos aspectes i que la Comunitat Autònoma no autoritze cap títol en les condicions anteriors per la mateixa raó.

• Dimecres, 18

Resultats Olimpíada Història

Publicació de  la fallada del jurat. Enhorabona als alumnes premiats.

• Dilluns, 16
  • Jornadas de Investigación

V Jornades de Recerca de la Facultat de Filosofia i Lletres

26 i 27 de març 2015. Sala de Graus (edifici C de la Facultat)

• Dijous, 12
  • Charla 17 de marzo

Xarrada per a l'alumnat de Grau

Pròxim dimarts 17 de març, 14:30 h Aula Magna

Xarrada dirigida a l'alumnat de Grau de la Facultat de Filosofia i Lletres sobre normativa i la nova plataforma de gestió del TFG (Treball Fi de Grau), UAproject.

Resultats Olimpíada de Geografia

Publicats els resultats de la VII Olimpíada de Geografia de la Comunitat Valenciana celebrada en la Facultat divendres passat, 6 de març.

Els tres primers classificats representaran a la província d'Alacant en la VI Olimpíada Nacional de Geografia que tindrà lloc el 18 d'abril a València.

• Dimarts, 3

Olimpíades de la Facultat de Filosofia i Lletres 2015

Publicades les llistes de participants en les Olimpíades de la Facultat de Filosofia i Lletres: Geografia, Història, Llengua Espanyola, Filologia Catalana, Filosofia i Llengües Clàssiques.