ACTE DE GRADUACIÓ MÀSTER DE DESENVOLUPAMENT LOCAL I INNOVACIÓ TERRITORIAL

Graduacion_MO_DesarrolloLocal

El Màster Oficial en Desenvolupament Local i Innovació Territorial de la Universitat d'Alacant ha celebrat l'Acte de Graduació de la tercera i quarta promoció d'egressats (2009-2010) el divendres 2 de desembre de 2011 en el Saló de Graus de la Facultat de Filosofia i Lletres.

L'acte va comptar amb la presència del vicerector d'Alumnat, José Vicente Cabezuelo, la vicedegana de postgrau de la Facultat de Filosofia i Lletres, Rosana Gutiérrez, el director del Màster i professor del departament de Geografia Humana Antonio Martínez Puche, el president de la Federació Espanyola de Professionals de Desenvolupament Local (FEPRODEL) Javier González Cardona, i Alejandro Morant Climent, diputat de Promoció i Desenvolupament Local de la Diputació Provincial d'Alacant.

En l'acte es van lliurar les diferents distincions a entitats públiques i associacions d'agents de desenvolupament local, reconeixent la seua labor en l'exercici professional. Van rebre tal guardó el Gabinet de Desenvolupament Econòmic de Villena en el seu 25é aniversari, per ser la primera agència de desenvolupament local de la província d'Alacant. També es va distingir  ADLYPSE (Associació d'Agents de Desenvolupament Local i Promoció Socioeconòmica de la Comunitat Valenciana) i a FEPRODEL pels seus sengles desens aniversaris.

Per primera vegada, es va reconèixer la labor i esforç de persones que, des de l'àmbit professional i acadèmic, han treballat pel desenvolupament local en la província d'Alacant. Aquests reconeixements van recaure en Sergio Galiana Escandell, ADL de l'Alguenya i el Fondó dels Frares, professor associat de la UMH i expresident d'ADLYPSE-Alacant. També es va guardonar al catedràtic de Geografia Humana, Salvador Palazón Ferrando, exdirector del Master Oficial de Desenvolupament Local i Innovació Territorial i actual coordinador del programa de doctorat del mateix nom.

Durant l'acte es va posar en relleu la vàlua i projecció nacional i internacional del present màster, l'embrió del qual se situa fa més de deu anys en la col·laboració establida entre la UA i el Centre de Desenvolupament Rural (CEDIR-Aitana) de Cocentaina, que gestionava el programa europeu LEADER +. Igualment van ser destacades per les autoritats acadèmiques de la nostra universitat la transversalitat formativa de l'alumnat (geògrafs, sociòlegs economistes, ciències del treball, diplomats en turisme, historiadors, biòlegs, enginyers agrònoms, etc.) i la seua diversa procedència geogràfica, ja que no solament els alumnes i alumnes vénen de la Comunitat Valenciana, sinó també de comunitats autònomes com Castella-la Manxa, Múrcia, Catalunya i Canàries, entre unes altres. Destaquen en aquesta i altres edicions, alumnat procedent de Perú, Xile, Colòmbia, Brasil, Guinea Equatorial, Haití, el Marroc i Xina.

La vicedegana de Postgrau de la Facultat, així com el director del CEDIP, el professor Juan Mesa Sanz, que es va encarregar de realitzar la clausura de l'acte, van posar en relleu la qualitat i garanties acadèmiques del present master, ja que recentment ha passat amb notable solvència l'avaluació realitzada per part de l'AVAP de la Generalitat Valenciana, on aquest master juntament amb el d'Arqueologia de la mateixa Facultat, han sigut els primers màsters auditats en règim experimental de la UA.

Graduacion_MO_DesarrolloLocal2

FOTO AMPLIADA