Màster en Arqueologia Professional i Gestió Integral del Patrimoni

Reproducir

El Màster d'Arqueologia Professional i Gestió Integral del Patrimoni és un màster oficial de la Universitat d'Alacant que compta amb la verificació de qualitat i l'acreditació de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP). Té com a objectiu formar investigadors i professionals en l'àmbit de l'Arqueologia en un marc històric, interdisciplinari i diacrònic. Permet que graduats i llicenciats en Història i també en altres disciplines afins com ara Humanitats, Història de l'Art, Belles arts, Béns Culturals, Arquitectura o Ciències Socials, es formen en Arqueologia i en matèries vinculades a la gestió del patrimoni històric i arqueològic.

L'objectiu és proporcionar als alumnes la formació requerida per a l'acompliment d'una activitat professional i d'investigació. El Màster familiaritza l'estudiant amb el coneixement i ús d'instruments bàsics per al treball arqueològic, el capacita per a l'aplicació de les metodologies adequades i li proporciona les bases històriques per a la interpretació arqueològica. Així mateix, intenta situar-lo en els àmbits professionals en què desenvoluparà la seua activitat: empreses, estudis d'impacte i mediambientals, territori, urbanisme, etc.

Aquest Màster constitueix l'acció formativa bàsica del Programa de Doctorat de la Universitat d'Alacant, dels estudis de Filosofia i Lletres. Com a Programa de Doctorat, forma  l'alumnat en els principis teòrics, metodològics i pràctics que el faculten per a la recerca en Arqueologia i Gestió del Patrimoni. Consta de 60 crèdits i combina continguts teòrics, metodològics i pràctics. Està organitzat en cinc mòduls: Patrimoni històric i arqueològic, Fonaments d'Arqueologia, Aplicacions arqueològiques i patrimonials, Bases per a la investigació i Pràctiques externes. El tercer, de caràcter optatiu, permet escollir entre una orientació en Patrimoni i Gestió de Projectes Culturals o en Tècniques Arqueològiques Aplicades.

Per al desenvolupament de les pràctiques externes hi ha convenis de col·laboració amb diverses institucions i empreses d'àmbit provincial, nacional i internacional que permeten a l'alumnat triar entre un ampli conjunt de destinacions. Entre ells s'inclouen museus, fundacions, jaciments, parcs arqueològics i empreses professionals que desenvolupen la seua activitat en els àmbits arqueològics i de gestió de patrimoni.

Fullet informatiu

Pla d'estudis (estructura, accés, nombre de places, objectius, competències, etc)

Pla d'estudis (BOE)

Informació general sobre les assignatures (programes, grups, etc ...)