Màster en Arqueologia Professional i Gestió Integral del Patrimoni

Reproducir

El Màster té com a objectiu formar investigadors i professionals en l'àmbit de l'arqueologia en un marc històric, interdisciplinari i diacrònic. Permet que graduats i llicenciats en Història -i també en disciplines relacionades com  Humanitats, Història de l'Art, Belles arts, Béns Culturals, Arquitectura o Ciències Socials- es formen en Arqueologia i en disciplines afins vinculades a la gestió del Patrimoni Històric i Arqueològic.

El seu objectiu és proporcionar els alumnes la formació requerida per a l'acompliment d'una activitat professional. El Màster familiaritza  l'estudiant amb el coneixement i ús d'instruments bàsics per al treball arqueològic, el capacita per a l'aplicació de les metodologies adequades i li proporciona les bases històriques per a la interpretació arqueològica. Així mateix, intenta situar-lo en els àmbits professionals on desenvoluparà la seua activitat: empreses, estudis d'impacte i mediambientals, territori, urbanisme, etc.

Aquest Màster constitueix l'acció formativa bàsica del programa de doctorat Patrimoni arqueològic i històric. De la prehistòria als nostres dies, de la Universitat d'Alacant. Com a programa de doctorat, familiaritza l'alumnat amb els principis teòrics, metodològics i pràctics que li faculten per a la recerca en arqueologia.

El Màster  (60 crèdits) combina continguts teòrics, metodològics i pràctics. Està organitzat en cinc mòduls (Patrimoni històric i arqueològic, Fonaments d'arqueologia, Aplicacions arqueològiques i patrimonials, Bases per a la recerca i Pràctiques externes). El tercer, de caràcter optatiu, permet escollir entre  una orientació en Patrimoni i gestió de projectes culturals o en Tècniques Arqueològiques Aplicades.

Per al desenvolupament del pràcticum es compta amb un ampli conjunt d'institucions i empreses d'àmbit provincial i nacional amb les quals s'han subscrit convenis de col·laboració.

Fullet informatiu

Web propi del màster

Pla d'estudis (estructura, accés, nombre de places, objectius, competències, etc)

Pla d'estudis (BOE)