MÀSTER EN DESENVOLUPAMENT LOCAL I INNOVACIÓ TERRITORIAL

Presentació

El Màster Oficial en Desenvolupament Local i Innovació Territorial té per objecte formar, qualificar i especialitzar  tècnics i investigadors en temàtiques relacionades amb el desenvolupament territorial, la gestió dels recursos locals, les possibles vies de finançament i els organismes locals i supralocals que intervenen en els processos de desenvolupament. Pretén així mateix introduir els conceptes i instruments bàsics que és necessari aplicar per a establir un diagnòstic territorial i unes accions (integrals o sectorials) que afavorisquen el desenvolupament d'un territori donat en funció de les seues necessitats específiques. Tot açò combinant classes magistrals amb activitats en l'aula que fomenten l'aprenentatge interactiu (seminaris i taules redones), la reflexió i l'anàlisi de contextos territorials i socioeconòmics diferenciats (urbans, naturals, rurals, industrials, turístics, etc.). Es tracta d'afavorir processos i reforçar projectes relacionats també amb tècniques quantitatives, identificació de nous jaciments d'ocupació, planificació estratègica, ordenació del territori, anàlisi de dinàmiques sociodemogràfiques, etc. També es contemplen activitats fora de l'aula, com eixides de camp facultatives per a conèixer organismes, gestors territorials i experiències (bones pràctiques) relacionades amb el desenvolupament local i la innovació territorial.

El Màster es divideix en tres grans blocs, vuit assignatures (de 6 crèdits cadascuna) i la realització del Treball Fi de Màster (12 crèdits), que sumen un total de 60 crèdits. En aquest sentit el Treball Fi de Màster (TFM) és una assignatura obligatòria de 12 crèdits que té com a principal objectiu demostrar que l'alumnat del Màster en Desenvolupament Local i Innovació Territorial té capacitat per a aplicar els coneixements adquirits després de cursar les diferents assignatures. Per a aconseguir-ho, comptem amb la inestimable col·laboració d'entitats supralocals i organismes lligats al desenvolupament local i innovació territorial. La desaparició, en l'actual pla d'estudis, del PRÀCTICUM i el marcat caràcter teòric i aplicat del present Màster Oficial fan possible que la part aplicada i el treball de camp del TFM es puguen realitzar en alguna institució o organisme de desenvolupament local.

Des del primer any del Màster Oficial, es considera oportú realitzar una eixida de camp (5-6 dies) a alguna zona significativa de l'estat espanyol per a conèixer in situ experiències i tècnics en desenvolupament local, així com per a prendre contacte amb el capital social d'aquestos territoris (polítics, empresaris, grups d'acció local). L'objecte és identificar bones pràctiques en desenvolupament local i gestió racional dels recursos territorials i enriquir la formació dels nostres alumnes: “Les coses que hem d'aprendre, abans de poder fer-les, les aprenem fent-les” (ARISTÒTIL).

Dirigit a

Aquest màster està dirigit prioritàriament a egressats de titulacions universitàries vinculades amb el desenvolupament local i la gestió del territori, com són Geografia, Economia, Administració i direcció d'empreses, Ciències del Treball, Dret, Turisme o Sociologia. Així mateix, també es dirigeix a aquells titulats universitaris que ja es troben realitzant la seua activitat laboral en empreses o institucions públiques o privades sense ànim de lucre, directament relacionades amb el desenvolupament local, la gestió integrada de recursos territorials o la innovació social, econòmica i mediambiental, i que precisen d'una oferta formativa de postgrau que els facilite l'adquisició de nous enfocaments i eines per a actualitzar els seus coneixements.

Criteris d'admissió

Els criteris d'admissió que es valoren són:

1. L'expedient acadèmic de la titulació universitària que permet l'accés al Màster  (fins a 4 punts)
  2. Estar en possessió d'altres títols de postgrau o especialització en desenvolupament local i innovació territorial (fins a 2 punts)
  3. Experiència professional acreditada prèvia en el camp del desenvolupament local i la innovació territorial (fins a 2 punts)
  4. Entrevista personal (fins a 2 punts)

Vídeos presentació:

Reproducir

Alumna:

Reproducir

Enllaços

ENTITATS COL·LABORADORES