Màster en Història i Identitats en el Mediterrani Occidental (Segles XV-XIX)

Màster Interuniversitari

(Universitats d'Alacant, València, Jaume I de Castelló, i Barcelona)

La construcció política de la Unió Europea s'enfronta a problemes com els límits de la sobirania entre els diversos integrants, l'harmonització de tradicions culturals i històriques diferents, i la cerca d'un fonament ideològic comú que respecte les identitats dels seus components. L'anàlisi històrica d'aquelles entitats polítiques que van haver de fer front a problemes semblants, com van ser els territoris del Mediterrani Occidental integrats en la Monarquia Hispànica, tant espanyols com a italians, pot contribuir a una millor comprensió dels reptes presents.

Des d'aquest plantejament, el present Màster es proposa oferir als graduats en Història i en altres títols de les disciplines d'Humanitats i Ciències Socials la possibilitat d'aconseguir una especialització en l'àrea acadèmica d'Història Moderna. El programa se centra en l'estudi de l'evolució històrica de les societats situades en el Mediterrani occidental, on la presència hispànica va ser especialment important durant el període assenyalat i va contribuir poderosament a la configuració de les identitats de les diverses societats.

El programa ofereix, a més, com a opció fonamental, una orientació cap a la formació investigadora de l'alumne, que pot culminar en els estudis de Doctorat. El Màster es completa, per tant, amb un Programa de Doctorat en Història Moderna, del qual constitueix precisament el període formatiu previ.

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464