Màster en Planificació i Gestió de Riscos Naturals

Reproducir

Les recerques sobre riscos naturals han experimentat un important impuls durant les dues últimes dècades. I juntament amb açò la consideració del risc en organismes públics i administracions internacionals, que han fomentat projectes de recerca orientats a l'elaboració d'anàlisi de risc i propostes per a la seua reducció. El risc  natural ha passat de ser la mera possibilitat d'un episodi extraordinari a l'anàlisi de la plasmació territorial d'actuacions dutes a terme per l'ésser humà en un espai geogràfic, que no han tingut en compte la dinàmica pròpia de la naturalesa en aquest lloc. Tot açò, avala la necessitat de l'engegada d'un màster orientat a la recerca de la perillositat natural i la seua anàlisi i en l'elaboració d'estudis sobre mitigació del risc, d'enorme importància socioeconòmica per al nostre territori. És important assenyalar que en aquests moments no existeix a Espanya cap altre curs de postgrau que tracte la temàtica dels riscos naturals com es planteja en aquesta proposta.

El programa formatiu del Màster en Planificació i Gestió de Riscos Naturals inclou assignatures de matèries de Geografia, Sociologia, Dret, Econòmiques, Enginyeria, Ecologia i Geologia. La seua inclusió ve justificada pel marcat caràcter de transversalitat que adquireix l'anàlisi i planificació de riscos naturals. D'aquesta manera, s'intenta aconseguir una formació bàsica i aplicada en qüestions territorials, ambientals, de gestió de riscos a diverses escales, que resulta essencial per al tractament d'aquesta temàtica.

Donat el seu contingut interdisciplinari, aquest màster està dirigit a graduats la formació dels quals estiga vinculada a la gestió i planificació dels riscos naturals: Geografia, Ciències Biològiques, Ciències Ambientals, Arquitectura, Enginyeries, Economia, Sociologia i uns altres  amb perfil afí.

El professorat participant està adscrit a les Universitats d'Alacant, València i Jaume I de Castelló, com a organitzadores del màster. Així mateix, també participen professors i investigadors  de l'Institut Geològic i Miner d'Espanya, Institut Geològic de Finlàndia, Universitat Autònoma de Barcelona i Consorci de Compensació d'Assegurances.

Pla d'estudis (estructura, accés, nombre de places, objectius, competències, etc.)

Pla d'estudis (BOE)

Informació general sobre les assignatures (programes, grups, etc.)

Fullet informatiu

Reglament del Treball Fi de Màster